Referencias | References


Referencias completas de vocabulario, eventos, crónicas, evidencias y otros contenidos utilizados en los proyectos relacionados con biotecnología y neurociencia de la KW Foundation.

Full references of vocabulary, events, chronicles, evidences and other contents used in KW Projects related to biotechnology and neuroscience.

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M. C. Escher [1740]

de System Administrator - domingo, 2 de abril de 2017, 23:26
 

M. C. Escher

Fuente: Wikipedia

Maurits Cornelis Escher, más conocido como M. C. Escher o Escher (LeeuwardenPaíses Bajos17 de junio de 1898-Hilversum, Países Bajos, 27 de marzo de 1972), fue un artista neerlandés conocido por sus grabados xilográficos, sus grabados al mezzotinto y sus dibujos, que consisten en figuras imposiblesteselados y mundos imaginarios.

Su obra experimenta con diversos métodos de representar (en dibujos de 2 o 3 dimensiones) espacios paradójicos que desafían a los modos habituales de representación.

Biografía

No fue precisamente un estudiante brillante, y solo llegó a destacar en las clases de dibujo. En 1919 y bajo presión paterna, empieza los estudios de arquitectura en la Escuela de Arquitectura y Artes Decorativas de Haarlem, estudios que abandonó poco después para pasar como discípulo de un profesor de artes gráficas, Samuel Jessurun de Mesquita. Adquirió unos buenos conocimientos básicos de dibujo, y destacó sobremanera en la técnica del grabado en madera o xilografía, que llegó a dominar con gran maestría.

Entre 1922 y 1935 se traslada a Italia donde realiza diversos bocetos y grabados principalmente de temas paisajistas. Abandona Italia debido al clima político de aquellas fechas, trasladándose a Suiza, y pasó algunos años allí, cuyo clima le resultó muy desagradable y poco inspirador. Añora el sur de Italia y lo frecuenta repetidas veces. También viaja a España, y en particular a Granada. Visita dos veces la Alhambra, la segunda vez de forma más detenida, copiando numerosos motivos ornamentales. Lo que aprendió allí contemplando los intrincados detalles decorativos fundados en repetidos patrones matemáticos por paredes y techos tuvo una profunda influencia en la obra de Escher, especialmente en la relacionada con la partición regular del plano y el uso de patrones que rellenan el horror vacui del espacio sin dejar ningún hueco.

En 1941 se muda a Baarn, Países Bajos, después de una estancia difícil en Bélgica durante la Segunda Guerra Mundial. Parece que debido al habitual mal tiempo de esa región, donde los días soleados se consideran una bendición, es por lo que abandona los motivos paisajísticos como modelos y se centra más en su propia mente, encontrando en ella una potentísima fuente de inspiración. Hasta 1951 vivió básicamente dependiendo económicamente de sus padres. A partir de entonces fue cuando comenzó a vender sus grabados y obtener un buen dinero por ellos. Esto le permitió vivir sus últimos años con una economía personal excelente. Generalmente hacía copias de las litografías y grabados por encargo. También hizo por encargo diseños de sellos, portadas de libros, y algunas esculturas en marfil y madera. En cierto modo le resulta gratificante y a la vez fácil, y se admiraba de tener en su taller una especie de «máquina de fabricar billetes» reproduciendo sus propias obras. Normalmente no usaba elementos de obras anteriores en las nuevas, excepto en los encargos especiales. Hacía, por ejemplo, esculturas en madera basadas en algunos de sus dibujos, y para algunas peticiones especiales reciclaba parte de las ideas y elementos de obras anteriores. Quizás por ello en este período su producción sea tan fructífera y regular, y sólo se verá interrumpida por la operación que sufrió en 1962, consecuencia de su debilitada salud. En 1969, con 71 años, realiza su grabado Serpientes donde demuestra sus facultades a pesar de su avanzada edad.

En 1970 se traslada a la Casa Rosa Spier de Laren, al norte de los Países Bajos, donde los artistas podían tener estudio propio. Murió dos años más tarde, en Hilversum, el 27 de marzo de 1972 a la edad de 74 años, y fue enterrado en el cementerio de Baarn.

Obra

A lo largo de su carrera realizó más de 400 litografías y grabados en madera, y también unos 2000 dibujos y borradores. De muchos existen decenas de reproducciones, cientos e incluso miles de otros. Al final de su carrera destruyó algunas de las planchas para que no se realizaran más reproducciones de originales. También existen estudios y borradores de muchas de sus obras, en ocasiones también varias versiones de algunas de ellas. Muchas de sus obras se vendieron masivamente poco después de su muerte y están esparcidas por el mundo. Un grupo importante está expuesto de forma permanente en el Museo Escher en La Haya, Holanda.

Como artista, M. C. Escher resulta difícil de clasificar. Se han hecho múltiples interpretaciones de sus obras, pero la realidad es que Escher no tenía grandes pretensiones ni mensajes que transmitir, sino que básicamente plasmaba lo que le gustaba. No basaba su trabajo en los sentimientos, como otros artistas, sino simplemente en situaciones, soluciones a problemas, juegos visuales y guiños al espectador. Visiones, en ocasiones, que le sobrevenían por las noches, que pasaban por su imaginación y que creía merecedoras de ser plasmadas en sus cuadros.

Él mismo reconocería que no le interesaba mucho la realidad, ni la humanidad en general, las personas o la psicología, sino sólo las cosas que pasaban por su cabeza. En cierto modo era alguien introvertido, dicen incluso que de trato difícil, que prefería crear su propio universo.

Los expertos coinciden, y es bastante evidente examinando la mayor parte de sus obras, en que una de sus principales características es la dualidad y la búsqueda del equilibrio, la utilización del blanco y el negro, la simetría, el infinito frente a lo limitado, el que todo objeto representado tenga su contrapartida.

El análisis de sus obras, tal y como definió Bruno Ernst, uno de sus biógrafos y amigo personal, permite clasificarlas básicamente en tres temas y diversas categorías:

  • La estructura del espacio – Incluyendo paisajes, compenetración de mundo y cuerpos matemáticos.
  • La estructura de la superficie – Metamorfosis, ciclos y aproximaciones al infinito.
  • La proyección del espacio tridimensional en el plano – Representación pictórica tradicional, perspectiva y figuras imposibles.

Las obras más conocidas de Escher son probablemente las figuras imposibles, seguidas de los ciclos, metamorfosis y, directa o indirectamente, sus diversos trabajos sobre la estructura de la superficie y la partición regular del plano (patrones que rellenan el plano o teselado).

Gran parte de su obra se guarda en el Museo Escher (Escher in het paleis) en La Haya (Holanda).

 

 

Selección de sus trabajos

Véase también

Referencias

  1. a b c Martínez Jiménez, José Antonio; Muñoz Marquina, Francisco; Sarrión Mora, Miguel Ángel (2011). «La narración (II). El narrador». Lengua Castellana y Literatura (Akal edición). Madrid: Akal Sociedad Anónima. p. 158, 160 y 168. ISBN 9788446033677.

Bibliografía

Enlaces externos

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Macintosh & Next (1984) [369]

de System Administrator - jueves, 9 de enero de 2014, 15:14
 

 

"Apple es percibida como la única esperanza para ofrecerle batalla a IBM. Los vendedores, que inicialmente recibían de brazos abiertos a IBM ahora temen. IBM domina y controla el futuro, Cada vez más, los vendedores corrían desesperadamente hacia Apple como la única fuerza que puede asegurar la libertad del futuro..."

Steve Jobs, 1984

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Macro [230]

de System Administrator - viernes, 10 de enero de 2014, 21:52
 

Una macro (del griego makro, que significa ‘grande’) es una abreviatura del término macroinstrucción. Contiene una secuencia de comandos, ejecutables mediante una sola orden. Esto permite la automatización de tareas repetitivas.

Fuente: http://es.wikipedia.org/wiki/Macros

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Magia Blanca [167]

de System Administrator - miércoles, 8 de enero de 2014, 13:12
 

 Magia Blanca

Se denomina magia blanca a aquellos actos de liturgia mágica cuya naturaleza, métodos u objetivos son comúnmente aceptados por la sociedad donde se producen. Se utiliza como antónimo de magia negra.

Fuente: http://es.wikipedia.org/wiki/Magia_blanca

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Mainframe [119]

de System Administrator - martes, 7 de enero de 2014, 14:42
 

Una computadora central (en inglés mainframe) posee gran tamaño. Potente y costosa, es utilizada principalmente por compañías que requieren el procesamiento confiable de una gran cantidad de datos; por ejemplo, para el procesamiento de transacciones bancarias.

Fuente: http://es.wikipedia.org/wiki/Mainframes

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Make the right choice between Hadoop clusters and a data warehouse [1277]

de System Administrator - jueves, 2 de julio de 2015, 20:20
 

Make the right choice between Hadoop clusters and a data warehouse

by David Loshin

Consultant David Loshin outlines a process for comparing specific criteria and variables to help guide decisions on deploying Hadoop or using an enterprise data warehouse.

A major motivation for the ongoing evolution of the Hadoop software stack is a desire to position it for broader use in enterprise computing  environments. And the appetite for Hadoop and related technologies among user organizations is growing -- justifiably so, because the economics of Hadoop clusters provide the ability to implement a scalable  data management architecture with a low barrier to entry and to incremental investments as processing needs increase.

At the same time, much confusion remains about what Hadoop is and does, and how it differs from -- or is the same as -- an enterprise data warehouse (EDW). In many cases, this confusion becomes more acute as additional buzz terms are introduced into the Hadoop vs. data warehouse conversation, such as data lake or data reservoir. In addition, the confusion surrounding what capabilities are or are not part of Hadoop adds additional complexity.

There's no doubt that Hadoop has a place in the enterprise, especially as big data applications take hold. But the venerable EDW has a well-established presence in data centers, and after years of refinement plays a significant role in meeting the reporting and analytics needs of most organizations. Does the emergence of Hadoop mean it's time to abandon the EDW? Some IT and data management professionals are aching to use Hadoop as a replacement for the data warehouse -- but are companies really prepared to abandon their decades-long investments in EDW infrastructure, software, staffing and development?

Criteria to help drive buying decisions

To determine when one technology is better than another for a particular task, it's worth examining the criteria that are important to consider. In this case, they can be grouped into four high-level categories:

Operational performance. Examples include query response times, data integration and loading throughput, the volume of data that can be stored, the ability to support a mixed workload of applications and the number of simultaneous users.

Support for desired functionality. This includes things like SQL support, the ability to ingest and manage both structured and unstructured data, high availability and fault-tolerance features, integrated security and data protection, data compression and stream processing functionality.

Cost factors. As a matter of course, you should take into account elements such as the base system price, the average cost per storage volume unit and the cost of scaling up systems, as well as maintenance and support costs.

Strategic value. Utilizing a single platform for both data management and high-performance computing that powers advanced analytics applications might be beneficial to an organization. Other issues that could come into play include replacing legacy systems for which there is a shrinking pool of skilled workers and being able to use data virtualization techniques that allow you to pull together different data sets without physically moving them.     

Hadoop or data warehouse, side by side

You can compare the different technologies by lining up the choices side by side and seeing how they each address the specific criteria that the people in your organization care most deeply about, in accordance with the planned applications. As an example, consider "SQL compliance," which might be relevant for a more traditional reporting application. A relational database running on a data warehouse appliance is likely to satisfy that requirement. On the other hand, even though query engines that layer SQL interfaces on top of Hadoop have become available, they may still need some additional refinement and tweaking before they can be trusted to execute all types of SQL queries correctly and efficiently.

Another example is "cost to scale," which might be relevant in the context of an application for analyzing a growing number of text documents. For a traditional EDW running on a mainframe or large Unix server, the cost of scaling up the system is likely to be is high. A Hadoop cluster based on commodity hardware is better positioned to scale incrementally, and the required investment in a few more compute nodes and storage devices should be relatively small.

For each business requirement, you can repeat this evaluation process for all the criteria relevant to the desired outcome. Create a grid in which the technology choices form the columns and the performance measures form the rows. If you'd like, add a weighting factor to each of the criteria. Assess how well the corresponding technology satisfies each criterion. When you're done, you can use your weightings to formulate a comparative score that can guide the decision on how to move forward.

Eventually, a broader mix of traditional data management, reporting and analytics tools will be adapted to and deployed on the low-cost, high-performance framework that Hadoop embodies. It's safe to say that, in a way that mirrors the maturity curve for any new technology, the underlying Hadoop platform will gel into an environment that is production-hardened and satisfies the dimensional analysis, high-performance computing and advanced analytics needs that span the corporate user community. But that may take some time -- and in the interim, choices between Hadoop clusters and data warehouses must be made. Considering performance criteria and specific variables will help you decide which technology is best suited to solving a particular business problem.

About the author: David Loshin is president of Knowledge Integrity Inc., a consulting and development services company that works with clients on big data, business intelligence and data management projects. He also is the author or co-author of various books, including Using Information to Develop a Culture of Customer Centricity. Email him at loshin@knowledge-integrity.com.

Email us at editor@searchdatamanagement.com and follow us on Twitter: @sDataManagement.

Link: http://searchdatamanagement.techtarget.com

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Making Big Data Actionable [859]

de System Administrator - viernes, 12 de septiembre de 2014, 17:35
 

Harvard Business Review Key Summary: Making Big Data Actionable

 

With many organizations still using very basic tools to visualize their data, they are missing a huge opportunity. To make big data actionable and profitable, firms must find new and innovative ways to fully leverage their data and change their business through analytics.

Bill Franks, Chief Analytics Officer of Teradata discusses how to make big data more actionable by using compelling data visualization tools and techniques.

Please read the attached whitepaper.

 

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Malvertisement [902]

de System Administrator - miércoles, 1 de octubre de 2014, 09:08
 

Malvertisement (malicious advertisement or malvertising)

Posted by Margaret Rouse

A malvertisement (malicious advertisement) is an advertisement on the Internet that delivers a malicious payload. 

A malvertisement (malicious advertisement) is an advertisement on the Internet that is capable of infecting the viewer's computer with malware. According to the network security company Blue Coat Systems Inc., malvertising is the current computer hijacking technique of choice for organized crime. Compromised computers can be used to create powerfulbotnets that can be used to carry out identity theft, corporate espionage or other illegal activity.

Malvertisements are commonly placed on a website in one of these two ways: 

Legitimate advertisements: Initially, a criminal may place a series of malware-free advertisements on a trusted site that runs third-party ads and leave them alone for several months in order to establish a good reputation.Later on, the criminal will inject a malicious payload into the ad, infecting as many computers as possible in a short amount of time before removing the malicious code or discontinuing the ad.  This type of attack is often run on websites that run third-party ads. 

Pop-up ads:  A pop-up ad can deliver a malicious payload as soon as the ad appears on the viewer’s screen. Scareware, which is malicious code disguised as an anti-virus application, is often delivered through pop-up ads. In some cases, the malware will execute when the viewer clicks the “X” to close the pop-up window.   

By infiltrating popular syndicated online ad services, thousands of sites can be infected at once. Unfortunately, websites that run third-party ads can do little to protect their visitors because syndicated ads are not under their direct control. In fact, the company from whom they receive the ads may use ads from other publishers, so the original source of the advertisements can be several parties removed. Malvertisement infections are becoming so prevalent that many security experts recommend that users block all pop-up ads and create an application whitelist that will only allow their computer to run programs that have been positively approved.

Continue Reading About malvertisement (malicious advertisement or malvertising)

Link: http://searchsecurity.techtarget.com

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Man of Steel [386]

de System Administrator - viernes, 10 de enero de 2014, 09:49
 

Man of Steel Man of Steel Man of Steel

Man of Steel

Man of Steel

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Managing Identity Theft [783]

de System Administrator - viernes, 22 de agosto de 2014, 16:01
 

After a Breach: Managing Identity Theft Effectively

This white paper from LifeLock Business Solutions notes that FIs in addition to managing fraud should strive to turn a negative event for customers into a positive, relationship-building experience. Learn why ID theft has soared and what steps banks can take in response.

Please read the attached whitepaper.


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